Äntligen är höstmodet här med värmande stickade koftor, nya boots och snygga kavajer. Lagom till modehösten får även Absolut Torr en ny outfit i form av en ny förpackning.

– Den nya designen är mer samtida och mer exklusiv. Den knyter ihop produkten med budskapet och kommunicerar funktion. Utformningen är elegant och kosmetisk, samtidigt enkel och informativ. Den nya designen uttrycker produktens självklarhet, säger Anders Gunér, grafisk formgivare.
SheSocial Marketing, som ligger bakom det senaste årets kampanjer och annonsmanér har också varit delaktiga i processen och med på förpackningen finns det viktiga kampanjbudskapet ”BE 100% YOU”. Det fanns även en stark önskan om att förpackningen ska vara väl fungerande internationellt.
– Absolut Torr exporteras idag till en rad länder världen över (under varumärket Absolute Dry) och något som alltid efterfrågas är att produktens svenska ursprung tydligt framgår av förpackningen, säger Cecilia Övergaard, International Brand Manager för Absolut Torr.
Absolut torr är effektiv mot alla typer av svettningar, som t ex armsvett, fotsvett och
handsvett. Absolut Torr har funnits på svenska apotek sedan 80-talet. Rekommenderat pris wipes ca 99 kr, rekommenderat pris dab-on: ca 75 kr.